Sık sık Türkiye’ye mi seyahat ediyorsunuz? Mesela aile ziyaretine veya kendi evinize? Tatiliniz süresince hastalandığınızda Eurocross Turkey ’in desteğine güvenebilirsiniz. Tüm sorularınızın cevaplarını aşağıda bulabilirsiniz.

Eurocross Turkey benim için ne ifade edebilir?
Türkiye’de medikal tedaviye ihtiyacınız olduğu an, nerede ve nasıl hizmet alabileceğinizi en kısa sürede öğrenmek istersiniz. Eurocross Turkey İstanbul’da olup tüm Türkiye’de geniş bir hastane ve klinik ağına sahiptir. Uzmanlarımız bu sağlık kurumlarının kalitesi ve uzmanlığı ile ilgili sizlere yardımda bulunmaktadır.

Eurocross Turkey bana nasıl yardımcı olabilir?
Sağlık danışmanlarımız size tüm medikal sorularınız hakkında tavsiye ve destek verebilmektedir. Güvenilir ve profesyonel ekibimiz size Türkçe ve Hollandaca yardımcı olmaktadır. Gerek süre gelen tedaviniz ile ilgili, gerekse ödemeler hakkında ekibimizden bilgi alabilirsiniz. Tecrübeli doktorlar ve hemşirelerden oluşan medikal ekibimiz ile Eurocross Turkey ’de profesyonel hizmet alacağınızdan emin olabilirsiniz. Medikal danışmanlarımız 7/24 hizmet vermektedir. Sizlere iyi bir dinleyici olup, Türkiye’de yaşayabileceğiniz sağlık problemlerinize çözümler sunmaktayız.

Acil ve Gerekli tedavi arasındaki fark nedir?
Acil tedavi akut müdahale gerektiren ve önceden bilinmeyen medikal hizmettir. Şikâyetlerinizin tedavisi Hollanda’ya döndüğünüz zamana ertelenemez. Örneğin kaza veya aniden rahatsızlanma sonucu tedaviye ihtiyaç duyabilirsiniz.

Gerekli tedavi (acil olmayan) önceden planlanabilen veya beklenmedik bir anda oluşan rahatsızlıklar içindir. Bunlar hızlıca tedavi isteyen şikâyetlerdir. Bu tedavilerde de her zaman Hollanda’ya dönüşünüz beklenemez. Hollanda’da tedavi için bekleme listesindeyseniz bu da yurtdışında gerekli tedavi olarak adlandırılır. Hollanda aile hekiminizden yönlendirme almanız gerekebilir. Detaylı bilgi için “Hollanda aile doktorumdan sevk mektubu gerekiyor mu?” sorusunu okuyunuz.

Hollanda’da bekleme listesinde olduğum için Türkiye’de tedavi görebilirmiyim?
Türkiye’ye tedavi için gelmenizin sebebi Hollanda’da bekleme listesinde olmanız mı? Bu durumda Türkiye’de planlı tedavi söz konusudur. Bu, Hollanda’da tedavi olmanızın mümkün olmadığı durumlar için de geçerlidir. Bunun için her zaman Zilveren Kruis tarafından onaya ihtiyacınız olmaktadır. Onay formunu Zilveren Kruis web sitesinde “ Yurtdışında medikal tedavi başvuru formu” adı altında bulabilirsiniz.

Bu forma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/Paginas/downloads.aspx?skipdetail=1&vergoedingenset=90800 

İlaçlarım Türkiye’de karşılanır mı?
Türkiye’de kaldığınız süre zarfında aylık €250 üzerinde olan ilaçlarınız için Eurocross Turkey tarafından değerlendirme yapılmaktadır. Bu tutarın altındaki ilaçlar için kendiniz ödeme yapıp Hollanda’ya döndüğünüzde deklarasyon için sigorta şirketinize başvuru yapabilirsiniz.

Sigorta poliçem tedavilerimin tamamını karşılıyor mu?
Seyahatinizde poliçenizin içeriği, finansal sürprizlerle karşılaşmamak için önemlidir. Medikal tedavileriniz taban poliçenizden Hollanda maximum limitleri dahilinde karşılanmaktadır. Bazı durumlarda Türkiye’deki tedavi masraflarınız Hollanda’daki tedavi masraflarınızdan daha pahalı olabiliyor. Bu sebeple tüm masraflar karşılanmamakla birlikte size katılım payı düşebilir ve masrafların bir bölümünü ödemek durumunda kalabilirsiniz. Ek poliçeniz olması halinde Acil tedavilerde değerlendirme sırasında Hollanda maximum limitlerinin üzerine çıkılabilir ve Hollanda’ya transfer taleplerinizde 100%  ödeme yapılabilir. Önemli; tüm medikal tedavi başvurularınız taban ve ek poliçenize göre değerlendirilmektedir. Seyahat ve konaklama ücretleri Türkiye’de kapsam dışıdır.

Hollanda’daki aile doktorumdan sevk mektubu gerekiyor mu?
Sigortanız Hollanda sigortası olduğundan Acil olmayan (gerekli) tedaviniz için hastaneye başvurduğunuzda Hollanda’da bulunan ev doktorunuzun ya da uzman doktorunuzun sevk mektubuna ihtiyaç duyulabilir. Türkiye’de ev doktoru sistemi bulunmaması nedeni ile uzman doktora görünmeniz gerekmektedir. Türkiye’de bulunduğunuz süre zarfında sevk mektubunuz olmaması halinde medikal ekibimiz dosyanızı değerlendirip gerekirse bir sevk mektubu yazabilir. Ancak sizden bu gibi durumlarda Hollanda’daki medikal özgeçmişinizi istenilebilir. Gerekli (Acil olmayan) tedavilerde medikal özgeçmişiniz bize gereksiz testleri önlemek için yardımcı olmaktadır. Medikal özgeçmişinizi Türkiye’ye gelmeden almanız önem taşımaktadır. Tedavinizin için geçerli olup olmadığını öğrenebilmek için seyahat öncesi bizimle irtibata geçmeniz önerilir.

Zorunlu “eigen risico” (muafiyet ) ödemem gerekir mi?
2017 Yılı için zorunlu “eigen risico” €385 dur. Dikkat! Türkiye’de yapılan tedaviler ve diğer ülkelerdeki (yurtdışı) tedaviler “eigen risico” altına düşmektedir.

Diş tedavileri ve kaplıca tedavileri karşılanıyor mu?
Diş tedavileri ve kaplıca tedavileri 2013 yılından itibaren Zilveren Kruis tarafından Türkiye’de karşılanmamaktadır.

Ne zaman Eurocross Turkey ve ne zaman Zilveren Kruis ile irtibata geçmeliyim?
Eğer Hollanda’daysanız ve Türkiye’de tedavi olmayı planlıyorsanız (mesela uzun süre Türkiye’de kalacaksanız) öncelik Zilveren Kruis ile irtibata geçmeniz gerekir (Türkiye ile değil).

Eğer Türkiye’de bulunuyorsanız o zaman Eurocross Turkey ile görüşebilirsiniz.

Türkiye den ve Hollanda dan Eurocross Turkey’e nasıl ulaşabilirim?
Türkiye de bulunduğunuz sürede hastaneye ya da doktora gitmek istediğiniz takdirde Eurocross Turkey ile irtibata geçebilirsiniz. Medikal danışmanlarımız size Türkçe ve Hollandaca olarak hizmet vermektedir. Ofis saatleri dışında sadece Türkçe ve İngilizce olarak görüşmelerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ofis saatlerini ve iletişim bilgilerini aşağıda görebilirsiniz.

15 Eylül – 15 Haziran
Pazartesi/Cuma 09.00-18.00 

15 Haziran – 15 Eylül
Pazartesi/Cuma 08.00-20.00
Cumartesi 08.00- 17.00

Telefon Numaraları   24/7
Türkiye:  0850 288 44 99
Hollanda +90 850 288 44 99

E-mail
zk@eurocrossturkey.com.tr

Zilveren Kruis Hollanda telefon numarası:
Pazartesi/Cuma saat 8.00 – 18.00       071-751 00 52